Lazar Lazarov_ISI_2

Журито на Ideal Standard Баня на годината 2011: Интервю с Лазар Лазаров, Търговски директор за Клъстър България на Идеал Стандарт Интернешънъл

Г-н Лазар Лазаров беше част седемчленното жури на конкурса Ideal Standard Баня на годината 2011. Разговаряхме с него за впечатленията му от изминалото Осмо издание на надпреварата.

– – – – – –

Г-н Лазаров, какви са характеристиките и качествата на проектите за баня, които според вас заслужават да получат приза Ideal Standard Баня на годината?

В Ideal Standard винаги сме поставяли в центъра на нашата работа нуждите на потребителите. И когато създаваме нови продукти, и когато ги комуникираме, правим това с мисълта за тези, които ще ги ползват. Стремежът ни е да правим живота на хората по-красив, по-удобен, по-лесен. Гледайки на този конкурс като начин да намираме съмишленици в нашата мисия, очакваме да виждаме в кандидатстващите проекти идеи как може да бъде добавена още стойност за потребителите. Затова адмирираме и награждаваме тези дизайнери, които по оригинален начин съчетават стил и функция.

В тазгодишния конкурс номинираните проекти се бориха за приза „Ideal Standard Баня на годината 2011” в две категории – Solutions (баня до 6 кв.м.) и Experience (баня до 12 кв.м.). Вие и колегите Ви от журито връчихте два приза в конкурсната категория Solutions, а в категорията Experience  беше връчена само поощрителна награда – какви са мотивите и аргументите Ви за това решение?

Първо бих искал да обясня какви бяха мотивите и очакванията стоящи зад двете категории в тазгодишния конкурс. За пръв път участниците трябваше да се справят с ограниченията за пространство. Идеята за разделението дойде от разбирането ни за различните нужди на хората.

За тези, които търсят в банята място за релакс, вдъхновение и удоволствие, Ideal Standard е разработил продуктова платформа Еxperience. С нея трябваше да бъдат изпълнени проектите за баня до 12 кв. м.

Много често обаче потребителите търсят нещо специално поради липсата на пространство или има някаква специфична нужда – например намалена двигателна активност или многобройно семейство. Тук говорим основно за повече функционалност. За тях Ideal Standard има решение с продуктова платформа Solutions. Тези продукти предложихме за направа на проектите с площ до 6 кв. м.

На базата на тези предварителни мотиви и очаквания за конкурса мога да твърдя, че определено по-добре се бяха справили участниците в категория Solutions. Участниците в категория Experience имаха оригинални идеи, но не достатъчно убедително разработени, за да спечелят журито. Все пак дадохме поощрителна награда в тази категория, за да изразим нашето положително отношение към креативността на авторите. В следващия конкурс ще очакваме по-зрели идеи в тази категория, които да бъдат защитени и по-убедително.

Моля, посочете предимствата и достойнствата на наградените в тазгодишния конкурс проекти пред техните конкуренти в съответните категории – двата приза в категория Solutions и поощрителната награда в категория Experience.

Проектът на Десислава Средкова Smallust ме спечели с чисти линии, изисканост и осигуряването на максимум функция. Вероятно повлияна от италианската дизайнерска школа тя беше създала жизнено пространство за модерен човек с вкус към съдържанието и минимализъм във формата. В същата категория пък Виолета Шатова с Natural показа един друг подход, използвайки материали близки до природата, природни картини и изобилие от функции, които дават възможност на всеки член на семейството да се наслади на своето време в банята.

Проектът Утопия в категория Experience на Мариела и Стефан Иванови пък е доказателство, че човешкото въображение и търсения нямат граници. Бих се радвал, ако този свят е в ръцете на повече добронамерени експериментатори и мечтатели като тях и с интерес очаквам да видя техните нови хрумвания на следващото издание на конкурса.

Според Вас участниците в тазгодишния конкурс използваха ли пълноценно въображението си при подбора и комбинирането на продуктите с марката Ideal Standard, за да създадат своите проекти на бани?

Повечето от участниците демонстрираха добро познаване на продуктите и съумяха да създадат стилни бани и бани с определен характер. Малко от тях, обаче, бяха подходили с внимание към невидимото, но съществено. Какво имам предвид: Ideal Standard създава своите продукти със стремеж към опазването на околната среда. В годините ние въведохме много иновативни технологии, водещи до пестене на вода и енергия, каквито са CLICK-системата на керамичния затварящ механизъм, IdealBlue –технологията във фамилията смесители Blue, иновативните супертънки душове IdealRain с контрол на дебита и много други. Може би точно тук повече участници в конкурса бяха изпуснали нишката – да намерят хармонията между нашите продукти и обкражаващата среда.

Ако потребителите биват непрекъснато съветвани да избират „умни и отговорни” продукти, представете си какъв би бил ефекта върху опазването на ценен световен ресурс – водата.

Лазар Лазаров по време на закритото съвещание на журито

Какви са вашите препоръки към кандидатите за участие в следващото издание на конкурса Ideal Standard Баня на годината – върху какво да акцентират при подготовката на своите проекти и как да се подготвят за тяхното представяне и защита?

Не бих си позволил да давам препоръка на творци, нека прозвучи като пожелание. Бъдете дръзки  и смели, разчупвате конвенционалното. Изпипвайте докрай проектите си, за да бъдете убедителни. Използвайте най-подходящите продукти на Ideal Standard за реализация на вашите идеи и нека заедно бъдем съмишленици в изграждането на образа на модерната баня, демонстрираща отговорност към спестяването на ресурси.

2 мисли на “Журито на Ideal Standard Баня на годината 2011: Интервю с Лазар Лазаров, Търговски директор за Клъстър България на Идеал Стандарт Интернешънъл

  1. Интересно интервю с един наистина кадърен и умен човек. Поздравления, че сте го публикували.

  2. Благодарим за добрите думи, Иван!
    Лазар Лазаров сподели с нас искреното и компетентно си мнение по всички въпроси и с удоволствие публикувахме думите му. Особено онази част, където говори за хармонията между продуктите за обзавеждане на баня и обкръжаващата среда, която може да се постигне, ако повечето хора използват „умни и отговорни“ продукти за оборудване на баня, които пестят вода и енергия. Вие ползвате ли такива продукти?

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Blue Captcha Image
Refresh

*

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>