DSC_3559

Лазар Лазаров: Дванадесетият конкурс показа световни тенденции с все по-широко приложение и в България

Лазар Лазаров, директор Търговска организация – клъстер България и Идеал Стандарт Интернешънъл, председател на журито в конкурса “Ideal Standard Баня на годината 2015″ в интервю за gradat.bg:

Г-н Лазаров какви са впечатленията ви за представените проекти в 12-то издание на конкурса?

– За 12-та поредна година провеждаме конкурса с огромно желание. Радва ни фактът, че всяка година конкурсът набира все по-голяма популярност и имаме все повече заявки за участие.Нивото на проектите, които участват тази година в сравнение с предходни години е доста по-високо. Участват и архитектурни бюра и се вижда професионализмът, с който са направени проектите. Нещата са реални, добре обмислени. Има доста креативни идеи, които са използвани. Това са все неща, които в минали издания на конкурса са били много по-слабо засегнати. Впечатление прави, че в почти всички проекти се цели максимално оптимизиране използваемостта на пространството и се набляга на ефективността от гледна точка на места за съхранение на вещи. Това са все тенденции, които в миналото не са били силно засегнати. Пазарът в Европа върви в тази посока и нашите български архитекти и дизайнери са в крак с тази тенденция, което е нещо наистина радостно.
Иновативните решения винаги са били във фокуса и приоритетите на компанията Идеал Стандарт Интернешънъл. Каква е оценката ви за участниците в тази посока?
– Държа да отбележа, че бяха показани много смели решения и добри идеи в тази посока, използване на иновативни материали от други типове индустрии и влагането им в банята. Голямо внимание се обръща на т. нар. “Зелена баня. Това са все тенденции в европейски и световен мащаб, които намират все по-широко приложение и тук в България.
Доста провокативна се оказа серията продукти Tonic II за участниците в тазгодишното издание…
– Действително това е така. Серията Tonic II е модерна, с изчистени линии, което предразполага към благодатна работа при оформяне на пространството в банята. Гамата от продукти са реални и е радващо, че тази категория привлече доста участници с вкус към дизайна. Серията Tonic II е пуснахме в края на миналата година. В нея имаме продукт с Aquablade технология, който е много иновативен, свободностояща вана, достъпна от всички страни – един продукт, с който могат да се дадат различни решения от гледна точка използване на пространството. Гамата е разработена от добре познатите архитекти от “Артефакт”, които са разработили много наши продукти, голяма част от които са печелили престижни награди за дизайн в Германия.
Интервюто взе Силвия Златкова от Градът Медиа груп, партньор на 12-тото издание на конкурса Баня на годината 2015.