Поводът да си зададем този въпрос са резултатите от националното изследване сред хотелите в България*, което проследи състоянието и нагласите на хотелиерите за реновация на санитарното оборудване за бани. Резултатите очертаха някои интересни тенденции, но нека първо споделим с вас нещо, с което имаме честта да се похвалим: според участвалите в изследването хотелиери, познаваемостта и имиджът на марките Vidima и Ideal Standard изпреварват категорично всички останали марки, предлагащи обзавеждане за баня в България (с общо над 60%). Благодарим на всички наши партньори, клиенти и приятели за доверието!
Ето и някои от интересните резултати от изследването:
Близо 73% от българските хотелиери не планират да подменят санитарното оборудване в баните през 2012г. Над 30% от хотелите не са подменяли санитарното оборудване в баните от построяването си, 12% от запитаните извършват подмяна на санитарно оборудване в баните на всеки 1-2 години и само около 8% от запитаните посочват, че постоянно извършват частична подмяна на санитарното оборудване за баня.Малко над една трета (31%) от включените в изследването хотели не са подменяли никога оборудването си за баня като най-големият дял сред тях е на тризвездните и петзвездните хотели. Докато причината при първите е основно финансова, обяснението за хотелите пет звезди е, че голяма част от тях са строени в последните години и баните им са в отлично състояние без необходимост за подновяване на оборудването. Резултатите от изследването показват, че в 25% от четиризвездните хотели в България оборудването за баня е на възраст между 6 и 10 години.
Повече от половината хотели в България се стремят да се характеризират като “зелен” хотел и да подбират доставчици на „еко” продукти. Твърди последователи на “зелената вълна” са 30 процента от хотелите, а други 24 процента споделят, че са склонни да се определят като привърженици на екологичното обзавеждане. Основни последователи на «зелената вълна» са хотелите с 5 звезди (93% от тях се стремят да подбират само доставчици на еко-продукти). Мнозинството от хотелиерите (над 75%) са добре запознати с възможностите за икономии, които предоставят различните продукти за оборудване за баня. Най – запознати с тези възможности са бизнес хотелите. Само 14% от участниците в изследването нямат никаква представа от възможностите за икономии, като това са предимно хотелите с категория под три звезди.
Само 20 % от българските хотели оборудват всички свои стаи с вани. Това са предимно висок клас бизнес хотели, като при 87% от петзвездните хотели всички бани са оборудвани с вани. При 22% от хотелите с вани са оборудвани само луксозните стаи и апартаментите. 24% от българските хотели не поддържат нито една стая с вана, като преобладаващо сред тях са летни ваканционни и хотели с три звезди.
„Лукс ли е хубава баня в българските хотели? Добре оборудваната и уютна баня е важна част от имиджа на всеки хотел, която пряко влияе върху удовлетвореността на гостите им. Днес посетителите в хотелите имат високи изисквания по отношение на баните, които надхвърлят законовите изисквания за категоризиране и оценяване на хотелите. Първото, което правят гостите, влизайки в хотелската стая, е да погледнат санитарното помещение. Те очакват банята да е място, гарантиращо им спокойствие и осигуряващо условия за релакс, уединение, размисъл и удоволствие. Банята трябва да е чисто и атрактивно кътче, от което да останат възхитени”, казва Христо Караиванов, директор маркетинг и продажби на „Идеал Стандарт – Видима”АД. „Клиентите изискват все повече срещу парите си, а банята е една от най-значимите зони, определящи дали ще останат доволни от посещението си и ще се върнат отново. Това е често пренебрегвао факт, но една сравнително малка инвестиция в модернизиране на баните в хотела носи висока възвръщаемост от удовлетворени клиенти”, допълва той.
А вие как мислите – лукс ли е хубавата баня в българските хотели?
––
*Националното количествено изследване сред българските хотели «Нагласи за подмяна на санитарното оборудване в банята» е проведено на база предварително изготвена квота от 300 хотела в цялата страна – както в градове, така и в курорти. Квотата е формирана по брой звезди и тип на хотела като включва хотели 3, 4 и 5 звезди от тип бизнес, летни ваканционни и друг тип хотели (ваканционни хотели в зимни и балнеоложки курорти, СПА хотели и други). Изследването е извършено в периода 15 – 21 септември 2011г. от агенция «Ноема», по поръчка на „Идеал Стандарт – Видима” АД.
Здравейте, това е един от най полезните сайтове, които съм посещавал в тази област.
Здравейте и благодарим за позитивната оценка 🙂
Да бъдем полезни е целта на този блог и ще се радваме да споделете с нас мнението си по темите. Кажете – лукс ли е хубавата баня в българските хотели? Какви са вашите преки наблюдения и личен опит.