Майк Хийтън е ръководител „Развитие на продукта (керамика) ЕМЕА“. Той и Робин Левин бяха на официалното представяне на AquaBlade в България. Ето какво разказа той:
Как се роди идеята за AquaBlade?
Идеята за AquaBlade идва от стремежа ни да направим нещо ново в областта на тоалетните без ринг. Направихме много проучвания. В Германия изследвахме измиването на тоалетните без ръб – тази технология е много популярна там. Каква беше изненадата ни? Във Великобритания тази технология беше специално създадена за Armitage Shanks, по-специално за спецификации на обществени сгради и болници, но не и за домове.
Оказа се, че в Германия тази технология има голям успех и се продава много добре за домакинствата.
Изправени бяхме пред предизвикателството да измислим нещо различно. Всъщност AquaBlade се роди от отхвърлените проекти, като всеки друг успех – има история на провалите, които стоят зад успеха.
Джон Пиърсън е създателят. Ние работехме по един модел и разсъждавахме как би изглеждало перфектното измиване. Създадохме един прототип, представихме го и беше отхвърлен. От инженерна гледна точка беше добре конструиран, но изглеждаше много грозно. Следващата стъпка бе да направим продукт, при който по-различен начин да се излива водата и да изглежда добре.
Един ден, след като приключих конферентния си разговор, погледнах на дъската в офиса, където имаше чертеж на концепция, в която водата се излива от микропрорез.
Обадих се на Джон да дойде в офиса ми и му казах: „Трябва да направим прототип на това изделие.”
За три месеца вече имахме прототип и не можехме да повярваме на резултата – обилна струя, която измива цялата повърхност, същевременно не толкова шумна и не пръска. Това за нас всъщност бяха неочаквани ползи. Много хора като чуят шумна тоалетна смятат, че тя е много ефективна, но всъщност е точно обратното. Шумът, турбуленцията и пръскането показват неефективност – загуба на енергия, която се опитва да излезе извън тоалетната чиния.
Другата неочаквана полза беше външният вид. Не бива да подценяваме дизайна на AquaBlade. Тук голяма помощ ни оказа Робин Левин. Хората харесаха дизайна на AquaBlade, защото те се влияят от красотата.
Как бихте определили тази иновация за нашата компания?
От гледна точка на клиента, той получава едно прецизно измиване на тоалетната чиния и съвсем нова и уникална технология. Другата полза е, че измиването започва от най-горната част на тоалетната. Няма ръб, което прави невъзможно задържането на микробите, виждали сте реклами, в които се показват микробите и трудностите с тяхното измиване. (Смее се.)
Сега вече е различно. Клиентът си купува наистина нещо ново и уникално, от ново поколение.
Как се чувствате като откривател?
Аз съм част от екипа, който създаде AquaBlade. Трябва да спомена Джон Пиърсън и други колеги, както и Робин Левин. Това беше един много вълнуващ процес и е като да имаш дете, което надхвърля твоите очаквания. Не очаквах толкова силен положителен отзвук.
Вярвам, че тази технология ще пожъне успех. Присъствах на представянето на продукта във Великобритания и реакцията на нашите първи клиенти беше много позитивна. Когато клиентът види AquaBlade осъзнава, че това наистина е иновация, изглежда много модерна и е много добре проектирана.
Трудно ли беше да внедрите тази нова технология в производството?
Когато се присъединих към компанията през 1986 година, моят управляващ директор ми каза: „Нашата работа не е да създаваме продукти, които е лесно да произведеш. Нашата работа е да създаваме продукти, които е трудно да произведеш. Продукти, които решават проблеми и ни дават преднина пред нашите конкуренти.”
Пред AquaBlade имаше предизвикателства – не е лесно да бъде направено. Трябваше да бъдат преодолени редица технически предизвикателства, но веднъж решени това създава трудности да бъдем копирани. В процес сме тази технология да бъде патентована. Тя става трудна за копиране – от една страна заради патента, от друга заради сложността в производството. Смятам, че това наистина ще ни изведе пред конкурентите.
В България също ще бъдат произвеждани тоалетни с технологията AquaBlade…
Нека да поясня. Колегите от „Развойна дейност” от Великобритания бяха в ежедневен контакт с българския екип, който предоставяше техническите чертежи от самото начало, помагаха при създаването на дизайна, графичните изображения за маркетинга. От самото начало България беше интегрирана в създаването на технологията AquaBlade. Джон е създателят, но също така и някои колеги от България допринесоха за това откритие. Всъщност инженерният екип на Идеал Стандарт създаде AquaBlade.
В кои колекции ще бъде внедрена AquaBlade технологията?
Пускаме на пазара сега колекция Tonic II, след това Dea. Също така технологията ще бъде внедрена в колекция Connect. Това може да се превърне в наша основна технология.
Кои от тях ще се произвеждат в България?
На България се пада най-трудната задача. Тук ще трябва да се произведе най-голямото количество тоалетни с тази технология. Всъщност заводът за керамика в България ще произведе количеството, което е предназначено за масовия пазар. Така че, това е голямото предизвикателство.
Представянето на AquaBlade в България: